Paisaje Común

Más que puntualizar un fenómeno social, Paisaje Común reflexiona sobre la precariedad migratoria y el empoderamiento a partir de la toma del espacio.  Los individuos en condición de migrante que colaboran con Damián Ontiveros para esta obra ejecutan en el recinto una serie de pinturas al color exacto de su tono de piel, formando la base de la animación y el cuerpo de la instalación. Gradualmente, esta sala pública se rellena y se recubre de paisaje humano.

Este proceso implica sesiones de trabajo dentro y durante los horarios de la Casa de la Cultura de Nuevo León. Cada pieza en acrílico se al público en una campaña de crowdfunding, con el fin de asegurar los salarios y la continuidad del proyecto.

Common Landscape

Rather than pointing out a social phenomenon, Common Landscape ponders on precarious immigration and the empowerment that results from reclaiming the space. Individuals in migrant position collaborating with Damien Ontiveros for this work executed a series of paintings with the exact color of their skin tone, forming the basis of animation and body installation. Gradually, this public room fills and coats with human landscape.

This process involves working sessions inside and during times within the space of the exhibition, the pieces are held for sale as a project for crowdfunding parallel economy in order to ensure wages and continuity of the project.

The installation consists in 240 pieces produced while the exhibition advances. Upon completion, the pieces are photographed and animated in video at 24 frames x sec. to dissolve the difference between skin tones.